czwartek, 13 sierpnia 2015

Zasady The Legacy Challenge Succession Laws - Tłumaczenie PL (Wyzwanie Dziedzictwa/Wyzwanie Wielopokoleniowe Zasady Dziedziczenia)



Nie jestem profesjonalnym tłumaczem. Tłumaczę amatorsko. W razie jakichkolwiek pytań pisz w komentarzu.

Jest to smutne… ale jest częścią tego wyzwania. Pewnego dnia założyciel rodziny umrze, nawet, jeśli dbasz o niego perfekcyjnie. Czas ucieka i śmierć zapewne zabierze w zaświaty Twojego Sima, ale nie martw się nie jest to porażką. Kiedy założyciel umrze, będziesz musiał zdecydować, które z dzieci zostanie następcą, które zostanie głową drugiego pokolenia. Tytuł następcy zobowiązuje do wielu rzeczy, które zostaną wytłumaczone w dalszej części zasad. Jak twoja rodzina poradzi sobie z dziedzictwem będzie zależeć od każdego Sima.
Tak jak Simowie mają po trzy cechy charakteru, tak Zasady Dziedziczenia mają trzy podpunkty. Pomyśl o Zasadach Dziedziczenia jak o „charakterze” rodziny. Wybierz rozsądnie - tych zasad będziesz musiał trzymać się do końca wyzwania.

Prawo płci

Pierwszym elementem jest płeć. Musisz wybrać jedną z poniższych opcji:
  • Matriarchalne - założyciel rodziny musi być kobietą. Tylko dziewczęta mogą zostać następczyniami, chyba że nie ma żadnych potomków płci żeńskiej - wtedy mogą być to chłopcy dla danego pokolenia.
  • Czysto Matriarchalne - założyciel rodziny musi być kobietą. Tylko dziewczęta mogą zostać następczyniami. Chłopcy nie mogą pod żadnym pozorem zostać następcami.
  • Patriarchalne - założyciel rodziny musi być mężczyzną. Tylko chłopcy mogą zostać następcami, chyba że nie ma żadnych potomków płci męskiej - wtedy mogą być to dziewczęta dla danego pokolenia.
  • Czysto Patriarchalne - założyciel rodziny musi być mężczyzną. Tylko chłopcy mogą zostać następcami. Dziewczęta nie mogą pod żadnym pozorem zostać następczyniami.
  • Równouprawnienie - założyciel rodziny może być jakiejkolwiek płci. Dziewczęta i chłopcy mogą zostać zastępcami.
  • Rygorystyczne równouprawnienie - założyciel rodziny może być jakiejkolwiek płci, ale tylko dzieci przeciwnej płci do płci założyciela mogą zostać następcami. Jest to powtarzane co pokolenie (kolejny następca musi być innej płci niż poprzedni następca), więc każde pokolenie mieć następców, których płci będą na przemian.
Prawo krwi

Drugim elementem jest Prawo Krwi. Musisz wybrać jedna z poniższych opcji:
  • Czysto Tradycyjne - aby spełniać wymogi do bycia nazwanym następcą, dziecko musi być urodzone przez rodzica poprzedniego pokolenia i musi być dołączone do drzewa rodziny założyciela. Adoptowane dzieci nie mogą być następcami.
  • Tradycyjne - dzieci urodzone przez rodzica poprzedniego pokolenia mogą być następcami. Adoptowane dzieci, które nie są dziećmi rodziców poprzedniego pokolenia nie spełniają wymogów, chyba że w pewnym momencie nie będzie dziecka urodzonego w rodzinie.
  • Nowoczesne - dzieci adoptowane i urodzone w rodzinie mogą zostać następcami. 
  •  Zabrani na wychowanie - dzieci adoptowane mogą być następcami. Dzieci urodzone przez rodzica poprzedniego pokolenia nie spełniają wymogów, chyba że nie będzie żadnego adoptowanego dziecka. 
  •  Rygorystyczne Zabranie na wychowanie - tylko i wyłącznie dzieci adoptowane mogą zostać następcami.

Prawo Płci i Prawo Krwi służą, jako „kwalifikacja”. Jeśli te prawa zabraniają Simowi bycia następcą to nie mogą nim być. Gdy dziecko może być następcą , nie znaczy to, że nim będzie. Trzecia zasada wybiera zastępcę.

Prawo następcy (musi spełnić Prawo Krwi i Prawo Płci)

Trzecią kategorią jest Prawo Selekcji Następcy. Musisz wybrać jedna z poniższych opcji:

  •   Urodzone, jako pierwsze - najstarsze dziecko, które dołączyło do rodziny może zostać następcą
  • Urodzone, jako ostatnie - najmłodsze dziecko, które dołączyło do rodziny może zostać następcą. Przyjaciel - dziecko, które ma najlepsze relacje z rodzicami poprzedniej generacji może zostać następcą.
  • Wartość - dziecko, które ma najbardziej wypełnioną aspirację może zostać następcą. Jeśli istnieje parę takich dzieci, następcą zostaje to, które ma jedną umiejętność wyższą.
  • Siła - najstarsze dziecko jest następcą, jednak można odebrać tytuł dzięki wygranej walce. Tytuł może zostać zabrany albo odebrany przez poprzedniego posiadacza tytułu.
  • Przypadkowe - tytuł jest przypadkowo wybierany przez pulę. Za każdym razem zmieniaj rozmiar puli, nowy następca jest wybierany przez nową pulę.
  • Ideał - na początku wyzwania wybierz jedna cechę charakteru. Założyciel musi ja posiadać. Następca musi posiadać tą cechę, jeśli żadne dziecko nie ma tej cechy trzymaj się zasady Urodzone, jako pierwsze.
  • Demokracja - jeśli Twoje Wyzwanie Dziedzictwa jest gdzieś publikowane (blog, youtube, livestream itd.), Twoi widzowie/czytelnicy wybierają następcę.
Specjalne prawa

To prawo jest tylko dla posiadaczy The Sims 4 Witaj w Pracy. Jeśli zacząłeś wyzwaniem przed tym jak zakupiłeś Witaj w Pracy możesz dodać te prawa.

  •          Xenoarchalne - następcy to na przemian kosmici i ludzie.
  •         Xenofobia - następcy nie mogą być innego gatunku niż założyciel rodziny.
  •          Potomstwo - następcy muszą być pod opieką poprzedniego następcy, który jest w ciąży bez względy na płeć dziecka.
  •          Tolerancja - gatunek nie ma wpływu na tytuł następcy.

Są to obowiązujące prawa, które mogą zmienić, kto jest następcą podczas tworzenia się historii. Tytuł następcy może być przekazywany dopóki: 1. Następca poprzedniego pokolenia zginie. 2. Aktualny następca będzie mieć dziecko spełniający wymogi. Kiedy jedno z tego się zdarzy tytuł jest „zablokowany” na danym Simie. 

Następny post to Zasady Rozgrywki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz